7 d’abril de 2014

Recull de premsa del 29 de març fins al 4 d'abril de 2014

Presentació de les novetats de l'oferta de Vacances d'Estiu per a infants i adolescents 2014 Comunicacions Ajuntament |  01/04/2014   s’explicarà un nou format de lleure que es realitzarà per primer cop aquest estiu, destinat específicament als adolescents de la ciutat.

RaimondBlasi inaugura la Campanya 'Treballar a l'Estiu'  Comunicacions Ajuntament |  01/04/2014  que  té l’objectiu de promoure entre els i les joves la incorporació al món laboral; donar-los a conèixerelsserveis i recursos d’orientació i assessorament laboral que s’ofereixenalsPuntsd’Informació Juvenil; millorar les sevesoportunitats de recerca de feina; facilitar-los el contacte ambempreses que puguinsatisfer la seva demanda de feina; i oferir-los un reculld’ofertes que hi ha al mercat de treball en matèria de treball de temporada.
 Per assistir a les xerradesinformatives cal omplir el formularid’inscripció en línia a l’apartat “Treballar a l’estiu” del web del Programa “Barcelona TreballJoves” (bcn.cat/treball/joves).
 Per participar en elstallers i/o els “Clubs de feina”, s’ha de contactar prèviament amb el Punt d’Informació Juvenil que organitza l’activitat.

Un crit a favor de l'escola pera tothom  El PuntAvui |  01/04/2014
Elsinfantsambdiscapacitattenenmenysoportunitats i formen un delscol·lectiusmésexclosos en educació . 93 milions de nens i nenes de tot el món conviuen amb alguna persona que pateix algun tipus de discapacitat.

Barcelona inclouelsadolescents en la seva oferta lúdica d'estiu  El PeriodicoCatala |  02/04/2014   Per primera vegada, elsadolescentsd'entre 12 i 17 anystindran el seuespai en la paleta d'activitatsd'estiuorganitzades per l'ajuntament. Per satisferels gustos i les necessitatsd'aquestcol·lectiu, el consistoriintroduirààmbitscom la música, les noves tecnologies o les artsp làstiques i escèniques.

Si al desembre elsalumnescatalans de 15 anys van suspendre en ciències, van mostrar estancament en matemàtiques i van aprovar en comprensió lectora, ahir va arribar un noutocd'alerta. Si en competènciesanemjustets; en habilitats, pitjor. La segonapart de l'informe PISA 2012, que mesura el nivelldelsalumnesdels 44 països de l'OCDE, estava dedicada a avaluar la resolució de problemespràctics a la vida real: comsortir-se'n en situacionsquotidianesforad'unentorn familiar. Doncsbé, la mitjana catalana ha quedat per sota de la del conjunt de països i una mica per sobre de l'espanyola, peròforçaenrere respecte a la de comunitatsautònomescom el País Basc o Madrid. Un 23% delsnois i noiescatalans han suspèsclarament, és a dir, no han arribat al llindarmínimdesitjable. També hemtingutmoltpocsalumnes que hagindemostratexcel·lència (un 9%) i, si miremelsalumnesimmigrants, elsresultatssónpreocupants: només per davant de Dinamarca, el País Basc i Eslovènia.

Una oferta de colònies més diversa  La Vanguardia |  02/04/2014  
Las colonias de verano serán más caras por el 21% del IVA cultural  20 Minutos |  02/04/2014  Ni las actividades de ocio infantil se libran del IVA cultural, que grava los precios con un 21%. Esto hará encarecer las propuestas para el próximo verano organizadas por empresas especializadas.

Més places i activitats per a les colòniesdestiu  ara.cat |  01/04/2014   Un total de 203.399 infants i adolescents de Barcelona podran gaudir dels casals, campus esportius i colònies que ofereix la ciutat. Aquestestiu Barcelona posarà a disposiciódelsinfants i adolescentsd'entre 1 i 17 anys un total de 203.399 places per a casals, campus esportius i colònies, una oferta que suposa un increment en 41.500places de l'oferta de l'anypassat. En total, es recullen 639 activitats, 83 més que al 2013, organitzades per 189 entitats que treballen en el sector de lleure.

Ciutats educadores  La Vanguardia CAT |  02/04/2014   Barcelona acollirà el proper mes de novembre el XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores. Una ocasióexcel·lent per debatre sobre el futur de les ciutats i el futur de l'educació.

Barcelona inclouelsadolescents en la seva oferta lúdica d'estiu  El Periodico Català 02/04/2014  Per primera vegada, els adolescents d'entre 12 i 17 anys tindran el seu espai en la paleta d'activitats d'estiu organitzades per l'ajuntament. Per satisferels gustos i les necessitatsd'aquestcol·lectiu, el consistoriintroduirààmbitscom la música, les noves tecnologies o les arts plàstiques i escèniques.

Elsnois de 15 anys no saben resoldreproblemesquotidians  El PeriodicoCatala |  02/04/2014   Elsexpertshoatribueixen al model encara excessivamentteòric de les classesEspanya també es col·loca a la cua en les proves PISA sobre habilitatspràctiques Es diu que sónnatiusdigitals, nois que ja han viscut tota la vida envoltats de tecnologia i que, per intuïció o a base de provar, fallar i tornar-ho a intentar, saben fer

L'altralla cuna dels alumnes: suspens en habilitats pràctiquesDiari Ara |  02/04/2014   Gairebé un de cada quatre alumnes catalans de 15 anys no és capaç de resoldre problemes pràctics de la vida real. Catalunya i l'Estat tornen a suspendre un informe PISA, aquest cop d'habilitats pràctiques.

Escuelas de fútbol: campeones también en las aulas  El Mundo Deportivo |  02/04/2014 
El aprendizaje en las fábricas de talentos permite a los chavales mejorar su rendimiento académico y capacidades organizativas, según diversos estudios. Son valores fundamentales
que también se aprenden en el Club Deportivo Ford en Barcelona. Cuatro de cada 10 chavales que comenzaron a ju g a r al fútbol el último año han obtenido mejores notas que el resto de sus compañeros. Este grupo de niños hacen más deberes y han mejorado sus resultados académicos del 17,80% a l 37,03%, según el Observatorio de Estudios del  Comportamiento del ESADE.

Una mayor implicación de las familias mejora los resultados de los alumnos  El País 3/04/2014 
Les mares s' impliquen més que els pares a l' escoladelsfills  20 Minutos |  03/04/2014  
Si no hi ha inclusió a l'escola, no hi ha inclusió socialDiari Ara |  03/04/2014   l Joan tenia 18 mesosquanelsseus pares van notar que alguna cosa passava. No es giravaquan el cridavenpelseunom, no assenyalava per indicar el que volia o elsseusjocs eren repetitius.

A la vida real, se'n surten forçabé  rac1.org |  03/04/El departament d'Ensenyament atribueix els resultats de l'últimprova de PISA sobre situacions quotidianes a la "interpretació" d'un text "d'una certa complexitat". Segons Joan Mateo, secretari de Política Educativa del Departamentd'Ensenyament, "a la vida real sí que saben resoldreaquestessituacions".

Menores, valores y autonomías  El Mundo |  03/04/2014   La grave sanción al Barcelona no sólo amenaza su planificación deportiva a medio plazo, sino que cuestiona una política de formación de futbolistas puesta como modelo internacionalmente, hecho que ya sucedió, a nivel local, con la sentencia del caso Baena , al anular el Supremo el contrato de vinculación con el club azulgrana firmado por los padres del jugador.

Creix un 5% el nombre de menorsjutjats per violènciamasclista  La Vanguardia |  04/04/2014  
Les dadesjudicialsho confirmen: la violencia masclistacreix entre elsmenors, l’anypassat 151 nois que no haviencomplertels 18 anys van ser jutjats, davantels 144 del período santerior. La majoriatenien entre 16 i 17 anys. La xifra de denúnciesbaixa per cinquèanyconsecutiu: un 28% el 2013: preocupa la falta de confiança de la dona en les administracions.

La pobresa a Catalunya creixsobretot entre la poblaciójove  El PeriodicoCatala  04/04/2014   ECAS xifra en el 37% l'atur entre els 16 i els 29 anys, i en el 46%, entre els 20 i 24. L'estudipreveu que elsjovestindran un futur «desolador» per la precarietat laboral. No cal aprofundirgaire per arribar a la conclusió que elsjovessónels que estanpatintelsefectesmésdestructius de la crisi


Uno de cada cuatro jóvenes emigra para huir de la creciente pobreza  La Razon |  04/04/2014    La federación de Entidades Catalanas de Acción Social (Ecas) hizo público ayer el informe sobre «Indicadores Sociales en Cataluña» (Insocat). De éste destaca que la pobreza entre los jóvenes es la que más crece lo que los impulsa a emigrar en busca de alguna oportunidad para desarrollarse profesionalmente y personalmente.